آلرژی فصلی که به آن التهاب مخاط بینی حساسیتی هم گفته می شود، علائم و نشانه هایی مانند سرماخوردگی، از قبیل آبریزش بینی، خارش چشم، گرفتگی بینی، عطسه و سینوزیت ایجاد می کند. اما برعکس سرماخوردگی، ویروس عامل آلرژی فصلی نیست. این آلرژی به علت واکنش حساسیتی به آلرژن های داخلی و خارجی مانند گرده، هیره، یا پوسته های کوچک و بزاقی که از گربه ها، سگ ها و سایر حیوانات دارای پوست یا پر ترشح می شود ایجاد می شود.جدا از اینکه تب یونجه حال شما را خیلی بد می کند، می تواند بر عملکرد در محل کار یا مدرسه تأثیر بگذارد و به طور کلی در زندگی شما تداخل ایجاد کند. اما مجبور نیستید علائم مزاحم را تحمل کنید. می توانید از محرک ها اجتناب کنید و درمان مناسب را پیدا کنید.


آشنایی با علائم آلرژی فصلی

علائم و نشانه های تب یونجه ممکن است شامل موارد زیر باشند:


آبریزش و گرفتگی بینی

خارش، قرمزی چشم (التهاب حساسیتی)

عطسه

سرفه

خارش بینی، سقف دهان یا گلو

پوست متورم و آبی رنگ زیر چشم (سیاهی زیر چشم)

ترشحات پشت حلقی

خستگی

دلایل ایجاد آلرژی فصلی

نشانه ها و علائم ممکن است در زمان خاصی از سال شروع یا تشدید شوند.این محرک ها عبارتند از:


گرده درخت که در اوایل بهار رایج است.

گرده علف که در اواخر بهار و تابستان رایج است.

گرده گیاه کهنه واشکه در پاییز رایج است.

هیره ها، سوسک ها و شوره سر حیوانات خانگی می توانند در طول سال آزاردهنده باشند.علائم ناشی از شوره ممکن است در زمستان که در و پنجره خانه ها بسته است بدتر شوند.

آلرژی فصلی

هاگ قارچ های داخلی و خارجی و کپک ها هم فصلی و هم دائمی به حساب می آیند.

آلرژی فصلی یا سرماخوردگی عادی ؟ هنگامی که تب یونجه دارید، سیستم ایمنی بدن ماده بی خطری را که در هوا وجود دارد به عنوان ماده ای مضر تشخیص می دهد و پادتن هایی را برای این ماده بی ضرر تولید می کند. دفعه بعد که در تماس با این ماده قرار می گیرید، این پادتن ها به سیستم ایمنی بدن علامت می دهند تا مواد شیمیایی مانند هیستامین را در جریان خون آزاد کنند، که باعث ایجاد واکنشی می شود که منجر به علائم و نشانه های تب یونجه می شود.